Търсене

четвъртък, 6 март 2008 г.

След получаването на холандска лична карта - какво следва

Веднъж получили документа за пребиваване, вие не получавате автоматично правото да работите на холандския трудов пазар.

Както беше споменато в предишният постинг, оттук до края на 12 месечният период вие имате разрешение да работите само като самонает със своята еднолична фирма.

Най просто казано от това произтичат две неща.

Първо, за да си плащате заплата от собствената ви фирма ще ви се наложи да си извадите лична банкова сметка. Операцията е същата както и при получаването на фирмена банкова сметка, затова не смятам, че е нужно да я повтарям. Второ ще работите по дейностите, които сте избрали, но само като еднолична фирма, за което ще ви се наложи да пускате фактури на своите клиенти. Оттук пък произтича фактът, че сте задължени да се регистрирате в местния данъчен офис, като попълнете съответната форма с данните на фирмата си и го изпратите по пощата там. Внимание! Това трябва да бъде направено преди да сте издали първата си фактура, в противен случай можете да бъдете неприятно глобени. Сега нека се върнем отново на правото ви на работа като еднолична фирма. В холандското законодателство особено място заема правилото за трите клиента. Това означава, че в продължение на една година вие сте длъжни да работите с фирмата си за трима различни клиенти. Никъде обаче не е изяснено по колко часа за всеки един. Това е много важно, защото ако кандидатствате за работа в някоя работна агенция (както създателите на сайта описаха по-горе) вие не сте длъжни да работита по-малко от 40 часа на седмица. Това е голямо предимство за вас, тъй като повечето айценбюра предлагат постоянна осем часова работа дневно на своите клиенти. Важно е обаче да знаете, че в рамките на една година вие трябва да покажете пред данъчният офис, издадени фактури на поне още двама клиенти. От друга страна имате също гъвкавостта да работите part time. С други думи – бихте могли да работите три пъти седмично за една агенция и два пъти седмично за друга или по половин работен ден за две и повече агенции, което ви спестява главоболието с търсене на клиенти на свободният пазар. Друго предимство е, че работейки като самонает, вие получавате далеч по-голяма сума за час, тъй като сам плащате своите данъчни задължения. Тъй като те са по-малки(с цел стимулиране на частния бизнес) вие съответно ще получавате и по висок чист доход. Задължението ви обаче е много сериозно – изрядно счетоводство. Счетоводните отчети в Холандия се изпращат в данъчният офис на всеки три месеца и е особено важно да не закъснявате, защото глобите са сериозни. Ние ви съветваме отново да се обърнете към опитен счетоводител със достатъчни стаж и квалификация на холандския трудов пазар. Това, разбира се е само повърхността на айсберга и ние тепърва ще се задълбочаваме върху важните детайли. Засега ви е нужно да спазите алгоритъма при легализирането си под статуса на самонаети на холандския пазар на труда.Успех!

Няма коментари: