Търсене

събота, 1 март 2008 г.

Отново за документа за пребиваване в Холандия и за социалните придобивки, които ни дава ...

Като членове на ЕС, документът за пребиваване в дадена страна ни дава някои предимства, и права за социални придобивки. От тази публикация ще научите повече за социалните придобивки, които ни дава документа за пребиваване в Холандия.
Няkои са чували, други не, а може би има и български граждани, които вече се възползват от предимствата си на граждани на страна член на ЕС.

Като една от най-социалните страни в Европа, Холандия обръща сериозно внимание на гражданите с ниски доходи. Три от най-изполазваните социални придобивки са т.нар.
huur-, zorg- of kindertoeslag.
За да имате право на huur-, zorg- of kindertoeslag, трябва да отговаряте на известни условия, като:

  • да притежавате софиномер,
  • да живеете легално в Холандия (да притежавате документ за пребиваване),
  • да имате ниски доходи.

Huurtoeslag - социална придобивка за наем. Представлява сума, изчислена на база на доход, размер на наема и брой лица живеещи в жилището.

Zorgtoeslag - социална придобивка за здравна застраховка. Изчислява се на базата на годишния доход.

Kindertoeslag - социална придобивка за деца.

12 коментара:

Анонимен каза...

Имате ли идея как се попълва формата за тушла за деца и как бихте ми помогнали?

maria каза...

Здравеите ,,,савсем случаино попаднах при вас.Имате много актоална информациа макар да не става всичко така лесно както го описвате.Искам много нешта да споделя с вас и не знам от каде започнал.Хайде от миналата година.Синът ми за лятната ваканция доиде при нас.Аз и мъжът ми работим в NL от няколко години там нелегално.Той е на 12г.С един наш познат илизат да карат колела и тои на шпиците на колелото буквално си разкасва лявата пета на крака.Болници,шевове,гипс и т.н.Шокът който преживях не мога да го опиша..Благодарна сам на лекарите които са се погрижили за синът ми.И после идва другият проблем.На ареса който живеем идва фактура от сумата 230 евро и съответно аз я плаштам.Мислех,че е ниакаква болнична такса.И след три дни идва нова сметка 1989евро.Втори шок....това са много пари за нас.В болницата никои ни ги е питал дали има детето медицинска застраховка.Само имената,дата на раждане,и адрес.Детето ми има международна зравна карта от НОЙ.Как да се оправия я стази каша?БЛАГОДАРЯ на господ че детето ми поне се оправи.

BulInfo Consult каза...

Здравейте Мария,

ужасно неприятна случка, наистина, слава Богу, че детето се е оправило.

Първо искаме да ти благодарим за коментара ... наистина не всичко е толкова лесно, колкото да го четеш някъде, но принципа е точен. Въпросът е, как служителите в холандските институции подхождат към исканията и проблемите и как ние им ги предлагаме. Целта на сайта е да запознае потребителите с правата и задълженията им.
И нашия път не беше лесен, сблъсквали сме се с много от тези проблеми и знаем колко трудно e общуването с холандската администрация, и колко е важно да знаем правата си.

Сега на Вашия въпрос ...
Щом детето има международна здравна карта, НОИ трябва да поеме разходите. За целта в най-близкото поделение на НОИ (до мястото, където живе ете в България) се изпращат фактурите.
В момента не мога да Ви дам стъпка по стъпка алгоритъма. Ще ни трябва малко време.
Ще Ви помоля да изпратите е-майл, черз който да поддържаме връзка и да Ви изпратим по-подробна информация.

BulInfo Consult каза...

Отново здравейте Мария,

има и друга възможност, но за целта ме инетересува какъв ви е статута в Холандия, или по-точно дали попълвате данъчна декларация?

maria каза...

Здравейте...Първо триабва да ви се извиня за непълната информация,но спешно ми се наложи да излезна.Значи какво става после.Благодарение на мои познат холандец който рядко можеш да срешнеш много ми помогна.Той в продалжение на две седмици и ходене по администрацй,срешти,др.и трябваше да се изчака отговора от НОИ все пак успяхме.Сумата беше поета от нашата здравна каса за което и на тиях съм много благодарна.А за тези 230 които платих с първата фактура са му казали да си ги тарся от здравната каса в БГ.Така и не ги потарсих.И знаете ли циялата тази процедура и на него му се видя доста сложна.Само заштото никой в болницата не си е направил труда да попита дали детето е здравно усигорено ,,поне аз си мисля така може би с някаква цел,,.Според мен всичко това трябваше да се уреди между двете държави както и стана,но след моита намеса.А што се отнася до манипулацийте,обслужването и вниманието на лекарите и сестрите просто са невероятни.Пак щте ви пиша имам оште вапроси кам вас.А и нешто друго за да си смениш шофьорската книшка там първо трябва да минеш през няколко лекарски кабинета да те видят дали ,,ставаш,,www.moresa@Start.bg

Анонимен каза...

здравейте...аз съм домакиня и не работя...получавам детски добавки киндербийслаг 270еуро на три месеца,и никакви други помощи...живея саменвонен ....имам ли право на някакви други помощи или не?благодаря и поздрави...

BulInfo Consult каза...

Здравейте госпожо,

след като притежавате необходимите документи за пребиваване в Холандия вие имате право да подадете документи за така наречените Huurtoeslag, Zorgtoeslag, Kindertoeslag. В зависимост от годишния доход на домакинството ви длъжностните лица ще преценят дали имате право и сумата, която ще получавате на месец като субсидия. За повече информация може да проверите тук http://www.toeslagen.nl/ или да ни пишете на bulinfoconsult@gmail.com.

Анонимен каза...

Добър ден!!!Аз живея в Холандия с моето семейство от две години. Искам да попитам как стои въпроса със социалните жилища и какви са изискавнията(освен ниския доход) ,за да наемеш такова.Благодаря предварително!!

Анонимен каза...

Здравейте! Аз живях 2 месеца в Холандия при приятеля ми,с който се разделихме.Направих си регистрация,софи номер и подадох за помощи и след това се прибрах и никога не се върнах.Оказа се,че бившият ми приятел е злоупотребил с документите и данните ми и е получил помощите,защото сега получавам писма ,че дължа на държавата за здравни осигуровки и за въпросните помощи.Знаете ли как да процедирам в подобна ситуация,към кои служби да се обърна за да се разгледа случая с въпросната измама на личните ми данни? Благодаря предварително!

BulInfo Consult каза...

Здравейте,

Мисля,че е най-добре да се свържите с отдела за помощите на населеното място, в което се била регистрирана. Тук давам линк, който се надявам да ви е от помощ: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/hip/

Постъпили сте доста лекомилсено, след кат сте напуснали страната без да прекратите помощите. По закон, ако напускате една страна, трябва да се отпишете от общината, за да не ви търсят за неплатени данъци и такси.

Свържете се с данъчното и им кажете какво се е случило, ако може да докажете, че не вие, а някой друг е получавал парите, може би ще отправят искането си към съответния човек,.
Успех.

Милослава Еличова каза...

Моля бихте ли ми дали последна информация какви документи са необходими за работа в Холандия .Сина ми издържа конкурс и след 15 трябва да започне работа

BulInfo Consult каза...

Здравейте Милослава,

Щом синът ви е издържал конкурс, би трябвало от фирмата да са му казали какви документи им трябват.
Със сигурност ще му трябва лична карта/паспорт/.
Работно разрешение вече не му е необходимо, след като паднаха ограниченията за българи и румънци.
Като пристигне в Холандия, ще трябва да се регистрира в общината, ще му се издаде осигурителен номер.